חשיבותם של דגנים מלאים בתפריט טבעוני

מהם דגנים מלאים ולמה מדברים עליהם כלכך הרבה בפרסומות ובתוכניות בריאות? מהם היתרונות של דגנים מלאים וכיצד עלינו לשלבם בתפריט היומי?

חשיבות הדגנים המלאים בתזונה טבעונית:

גרעיני הדגנים המלאים יעילים יותר מבחינה תזונתית ולכן מומלץ לצרוך אותם ולא גרעינים מעובדים ריקים מתוכן. 

גרעיני דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים המזרזים את חילוף החומרים, בחלבונים, בויטמינים ובמינרלים ובנוגדי חימצון. דגנים מלאים תורמים לירידה במשקל, הם מאטים את קצב ספיגת הסוכר בדם ובכך גורמים לתחושת שובע לטווח הארוך, הם מחזקים את מערכת העיכול והם סופחים עודפי רעלים ומגירים אותם מן הגוף. 

סוגי דגנים מלאים נפוצים ושימושיים:

אורז מלא

קינואה

כוסמת

גריסים

קוואקר

סולת מלאה

דוחן

חיטה מלאה

קמח שיפון וסוגי קמח נוספים כמו כוסמין, חיטה מלאה וקינואה.

שילוב בתזונה:

את הדגנים המלאים ניתן למצוא במגוון צורות אשר יקלו עליכם את השילוב בכל ארוחה. קמחים מסוגים שונים יעניקו לנו לחמים טעימים ומשביעים, עוגיות וקרקרים מדגנים מלאים ועוד. ארוחת בוקר מפנקת בשילוב גרנולה /פריכיות אורז/ דייסת סולת/ דייסת קוואקר יעניקו ארוחת בוקר עשירה, מזינה ומשביעה במיוחד. תוספת של קינואה, גריסים, דוחן וכדומה מתאימה לכל מנה עיקרית ומשלימה אותה. 

אולי יעניין אותך גם