תחליף טבעוני לביצה

ביצים נתפסות כהכרחיות לשימוש במגוון רחב של מתכונים אך מסתבר כי קיימים תחליפים מצוינים רבים העוזרים לנו להימנע מהתעללות בבעלי חיים. 

מתכונים רבים מכילים בתוכם ביצים כך שנדמה שרב המתכונים אינם מתאימים בעבורנו. אך אם נכיר את התחליפים המתאימים נוכל להפוך כמעט כל מתכון למתכון טבעוני טעים.

ראשית, חשוב להבין מה תפקידה של הביצה בכל מתכון. למשל, יעודה של הביצה בתערובת קציצות או פשטידות היא "הדבקת" המצרכים. כאשר מכינים קציצה, הרכיבים נוטים להתפרק. כאשר מוסיפים ביצה, הביצה גורמת לאיחוד ויציבות המצרכים.

לקציצות ופשטידות למשל ניתן להשתמש במקום בביצה ב2-3 כפות טופו מעוך, מחית שעועית או חומוס (פשוט מועכים את הקטנייה הרכה עם מעט מים ומערבבים היטב), 2-3 כפות קמח חומוס/ קמח עדשים/ קמח אורז/ קמח תפוחי אדמה מעורבבים עם מעט מים. תחליפים אלו אינם מתאימים למאפים מפאת טעמם.

לכן, למאפים, עוגות ועוגיות אנו נשתמש בכפית חומץ וכף סודה לשתייה (מצוין לעוגות אווריריות)/ כף זרעי פשתן טחונים עם 3 כפות מים, משרים לכ- 20 דקות עדלקבלת מרקם משחתי/ ב2-3 כפות טחינה גולמית מעורבבת עם מעט מים / חצי בננה מרוסקת היטב עם כפית מים / רבע כוס רסק תפוחי עץ / 2-3 כפות חמאת בוטנים מהולה במעט מים / מעדן "אלפרו" בטעם וניל/ 2 כפות קורנפלור או קמח תפוחי אדמה מעורבבים עם כף שמן וחצי כוס מים פושרים.

לציפוי שניצלים טבעוניים ניתן להשתמש בתערובת קמחים לטמפורה מהולה במעט מים קרים. תערובת זו נדבקת מצוין לציפוי לפני טיגון. 

חשוב לציין כי מבחינה תזונתית הביצה נמנית עם קבוצת החלבונים. חלבוניים ממקור צמחי כמו קטניות וסויה טובים ואיכותיים יותר מאחר והם אינם מכילים כולסטרול ושומן כמו בביצה. 

אולי יעניין אותך גם